четвъртък, 15 февруари 2024 г.

Драконът и Малчо

 

Допълнителна форма за Безопасно движение по пътищата

Г.Киркова, М.Нинова

Образователни цели: Систематизиране на знания за правилата за безопасно поведение на пътя. Стимулиране на готовност и желание да се спазва безопасно поведение.

Очаквани резултати : Придобива  социални умения за общуване в дейност и игри. Показва познаване на правила за движение по улицата

Необходими материали: сценарий, загадки и работни материали, средства за работа в групи, дидактични задачи на инт. дъска-пъзел, диадеми и игри с познавателни задачи по темата, работни листа, стимулиращи материали.

Предварителна подготовка : Децата са участвали в педагогически ситуации и допълнителни форми с теми по БДП


Въведение

       Драконът летеше под прикритието на смръщени облаци. Беше ги повел, за да му помагат с мълнии и дъжд. Трябваше да слезе бързо и незабелязано  в градчето. Там го чакаше Малчо с трудни загадки  с коли, пешеходци, зебри и още куп неща. Малчо звучеше много объркано и драконът нищо не разбра.

   Спусна се заедно с водните струи, спря сред дърветата в парка, прибра огромните си криле. Беше почти невидим. Разгледа оставените му загадки. Прелисти и трите задачи, но нищо не разбра. От векове драконите се стараеха да останат незабележими за хората и това сега му пречи да помогне на Малчо. „Ще потърся помощ от други деца!- помисли си Драконът. 


Помагаме на Малчо по молба на Дракона. Първата задача е  групова работа с общ резултат – подреждане на картина





                                         




Втора задача  -подвижна игра за ориентиране и движение по схема. Танграм „Пътни знаци“

Драконът и Малчо трябва да преминат през лабиринт. Драконът получава карта и ще трябва да разчете пътя, а Малчо ще премине през лабиринта и ще достигне до една от двете задачи, където ще подреди танграм на знак.




















Трета задача – игра Пъзел /на инт. дъска/  и работен лист “Намери пътя“

Работа с интерактивната дъска  - подреждане на пъзел и разговор за  това, къде и кога можем  да се движим – пешеходна пътека, зелен светофар, подлез.

Работа с индивидуална задача















Драконът и Малчо се справиха успешно със загадките. Малчо е щастлив и ви моли да му нарисувате картина за спомен, в която да има дракон, превозно средство и светофар. Драконът пък ви благодари и ви подарява вълшебна драконова люспа. Тя изпълнява желания и е достатъчно само да ги съобщите на учителите.




Няма коментари:

Публикуване на коментар