Допълнителна
форма за Безопасно движение по пътищата
Г.Киркова,
М.Нинова
Образователни
цели: Систематизиране на знания за правилата за безопасно
поведение на пътя. Стимулиране на готовност и желание да се спазва безопасно
поведение.
Очаквани
резултати : Придобива социални умения за общуване в дейност и игри. Показва
познаване на правила за движение по улицата
Необходими
материали: сценарий, загадки и работни материали, средства за
работа в групи, дидактични задачи на инт. дъска-пъзел, диадеми и игри с
познавателни задачи по темата, работни листа, стимулиращи материали.
Предварителна
подготовка : Децата са участвали в педагогически ситуации и
допълнителни форми с теми по БДП
Въведение
Драконът летеше под прикритието на
смръщени облаци. Беше ги повел, за да му помагат с мълнии и дъжд. Трябваше да
слезе бързо и незабелязано в градчето.
Там го чакаше Малчо с трудни загадки с
коли, пешеходци, зебри и още куп неща. Малчо звучеше много объркано и драконът
нищо не разбра.
Спусна се заедно с водните струи, спря сред
дърветата в парка, прибра огромните си криле. Беше почти невидим. Разгледа
оставените му загадки. Прелисти и трите задачи, но нищо не разбра. От векове
драконите се стараеха да останат незабележими за хората и това сега му пречи да
помогне на Малчо. „Ще
потърся помощ от други деца!- помисли си Драконът.
Помагаме на Малчо по молба на Дракона. Първата задача е групова работа с общ резултат – подреждане на картина
Втора
задача -подвижна игра за ориентиране и
движение по схема. Танграм „Пътни знаци“
Драконът и Малчо трябва да преминат през лабиринт. Драконът
получава карта и ще трябва да разчете пътя, а Малчо ще премине през лабиринта и
ще достигне до една от двете задачи, където ще подреди танграм на знак.
Трета
задача – игра Пъзел /на инт. дъска/ и
работен лист “Намери пътя“
Работа с интерактивната дъска - подреждане на пъзел и разговор за това, къде и кога можем да се движим – пешеходна пътека, зелен
светофар, подлез.
Няма коментари:
Публикуване на коментар