вторник, 16 май 2023 г.

Книжките

                                                      Педагогическа ситуация по Околен свят

Образователни цели:Стимулиране на детското мислене и въображение;

Актуализиране спомена на децата за любими книжки и герои;

Възпитаване на грижовно отношение към книжките;

Възпитаване на уважение към тези, които създават приказки и пишат книжки.


Денят ни започна с разговор.Вече добре се ориентираме и можем да назовем дните на   седмицата, месеца, сезона, датата. Познаваме цифрите, измисляме думи, отнасящи се за времето, рисуваме времето. 

 

Разбираме, че ще си говорим за книжките и се радваме - всеки може да сподели собствен опит за приказките. Тея  раздава карти. Всяка карта показва за какво ще разказват децата. Картата с пате показва, че този, който я притежава, ще разказва за любимата си приказка за животни, а този, който изтегли вълшебна пръчица - вълшебна приказка. 5 групи приказки можехме да посочим  и  всеки по нещо сподели с останалите. Чрез броилка Хриси определя от къде ще започне представянето на любимата приказка.





"Стимулирана е вътрешната мотивация за участие" и продължаваме със следващата дейност - етюди от познати приказки и кукловодство. 
Припомняме си от коя приказка са фигурите. Избираме кой ще движи и говори от името на Зайо, кой ще бъде Меца.


Откриваме и Лисицата - скрила се е в къщичката на Зайо.
Героите са вече други, приказката също.Марио и Яни избраха да представят момент от "Житената питка". В ръцете им са куклите на дядото и бабата. 
 

Щурчо е подготвил за днешната тема две задачки. 

Беше ни трудно да  измислим какво  се разказва на страниците  на книжката. Как ли се справят писателите? Другата задача беше лесна.Всички можем да разпознаем приказките и героите им. 







От последната дейност нямаме снимки. Нарисувахме моменти от приказка и скоро и ние ще имаме книжка. Илюстрациите са от нас, а буквите.....?
Гледаме филм за създателите на нашите букви.




Няма коментари:

Публикуване на коментар