петък, 27 януари 2017 г.

Бърза помощ

Тема: Бърза помощ /Ран Босилек/
Цели:
      Изграждане на умения за възприемане на смисловите връзки между  начало и край на  художествено произведение –приказка. Възприемане и драматизиране на приказката /сюжет, последователност/.

Задачи:
Детето да: 
·        Възприема в единство съдържание и форма на литературните произведения.;
·        Осмисля последователността на събитията;
·        Участва в драматизацията на приказка.

Очаквани резултати :
Детето може да:
·        Определя последователността на случките;
·        Пресъздава литературни образи чрез действие,интонация, жест,мимика;
·        Изразява отношението си към отделните герои.
Ключови думи:
Петел, кокошка, бобено зърно,  вода, река, гора, крава, косач, ковач
Педагогическа технология:
Форма- педагогическа ситуация;
Методи- прочит на приказката, разговор, игрови
Средства – презентация, нагледни опори от книжка „Сладкодумна  пътечка към родния език, костюми.
Технологична част:
·        Уводна част – игра за настроение,
·        Основна част - беседа и визуален стимул; демонстрация  модели на поведение; актуализация на овладени знания и умения.
·        Практическа част –игра драматизация
·        Заключителна част – преценка и перспективи на дейността.

Задавил се Петлю с бобено зърно.
                                        Кокошката тича вода да намери. Стига до реката.
                                — Рекичке-сестричке, дай малко водица, че Петлю умира!
— Ще ти дам водица — отвръща реката, — ала донеси ми листец от липата!
Кокошката тича право при липата. 










Петлю криле плеснал. Запял: „Кукуригу-у!“

Няма коментари:

Публикуване на коментар