Тема: Бърза помощ /Ран Босилек/
Изграждане на умения за възприемане на
смисловите връзки между начало и край
на художествено произведение –приказка.
Възприемане и драматизиране на приказката /сюжет, последователност/.
Задачи:
Детето
да:
·
Възприема в
единство съдържание и форма на литературните произведения.;
·
Осмисля
последователността на събитията;
·
Участва в
драматизацията на приказка.
Очаквани резултати :
Детето може да:
·
Определя
последователността на случките;
·
Пресъздава
литературни образи чрез действие,интонация, жест,мимика;
·
Изразява
отношението си към отделните герои.
Ключови думи:
Петел, кокошка, бобено
зърно, вода, река, гора, крава, косач,
ковач
Педагогическа технология:
Форма- педагогическа ситуация;
Методи- прочит на приказката,
разговор, игрови
Средства – презентация,
нагледни опори от книжка „Сладкодумна
пътечка към родния език, костюми.
Технологична част:
·
Уводна част –
игра за настроение,
·
Основна част -
беседа и визуален стимул; демонстрация
модели на поведение; актуализация на овладени знания и умения.
·
Практическа част
–игра драматизация
·
Заключителна част
– преценка и перспективи на дейността.
Задавил се Петлю с бобено зърно.
Кокошката тича вода да намери. Стига до реката.— Рекичке-сестричке, дай малко водица, че Петлю умира!
— Ще ти дам водица — отвръща реката, — ала донеси ми листец от липата!
Кокошката тича право при липата.
Петлю криле плеснал. Запял: „Кукуригу-у!“
Няма коментари:
Публикуване на коментар