вторник, 3 март 2015 г.

На 21 февруари отбелязваме Международния ден на майчиния език. Всяка година празнуваме с различен акцент.Тази година чрез педагогическа ситуация  и  игри обогатихме знанията за нашия майчин език.


ОН "Български език и литература"
Образователни цели:

  • Обогатяване и семантизиране на детския речник- назоваване на предмети, лица, качества, действия.
  •  Образуване на единствено и  множествено число на съществителните имена.
  • Съставяне на прости изречения
Всеки от нас държи картинка - оцветихме ги преди закуска. Петър разпознава какво е нарисувано - букви. Далия също познава някои букви.
 
                        Измисляме думи - с това всички се справяме. 

Назоваваме  букви и думи. За какво са ни те? За да разговаряме, за да четем книги.
 Как ли се образуват думите?
Така - буквите се подреждат  една след друга, но аивн не е дума, която разбираме. 
 Това вече е дума, която  разбираме.
Играем на "Нещотърсачи" - любимата игра на Пипи. Вървим по стъпките и очакваме сигнал.  Всеки ще погледне има ли картинка под стъпката му и ще я назове. 




Продължаваме с игрите. 
"Кой може тъй  с ръка на главичка?" ..... аз мога тъй.... 
Весела детска игра- слушаме я за първи път.
Всеки показа едно носле,една глава, една брада, а всички ние показахме много нослета, глави, бради- продължихме с игра "Едно и много" и "Намери си другарчето".

 "Аз имам една мравка." "Аз имам две мравки""Ние имаме много мравки"




Конструираме изречения.

                                             Игрите продължават.

И още една - "Нещо червено, нещо дървено ......"





Няма коментари:

Публикуване на коментар